– Tävlingen är avslutad –

Vinnare av Skarpängsföreningens tipspromenad ✨

Enormt roligt att det var sådan bra uppslutning av vår tipspromenad under Valborgshelgen, stort tack till alla valde att promenera runt Mörtsjön och lämna in era gissningar.

Då det var flera personer med lika många rätt har vi låtit slumpen avgöra vem som vinner vilken vinst.

Stort GRATTIS till följande personer;

Hans Eriksson – presentkort på UMAMI SUSHI & CAFÉ
Barbro Atmer – presentkort Shubeli’S foodtruck
Bengt Neiderud – presentkort Signhildsro Lanthandel

Barnvinster i form av godispåsar kommer delas ut till följande familjer;
Familjen Bäckius
Familjen Rydberg
Familjen Kapetanakis
Familjen Häggström

Stort grattis till alla vinnare ✨ Vinnarna kommer kontaktas via mail inom kort.

Tipspromenad runt Mörtsjön!

Som tidigare kommunicerat arrangerar Skarpängsföreningen inget valborgsfirande på Mörtsjötoppen i år. Vi vill ändå hitta på något kul för alla Skarpängsbor och uppmuntra till lite enkel motion och frisk luft så vi bjuder in till en tipspromenad runt Mörtsjön.

Vi välkomnar alla, vuxna som barn, att gå runt Mörtsjön (och kanske lite till) och delta i tävlingen under valborgshelgen.

Svara på frågor om Skarpäng, t.ex. hur många gator här som inleds med något specifikt, hur många stolpar det finns på ett visst staket, detaljer om fartgupp och andra saker som det inte går att hitta svaret till utan här får du chansa eller faktiskt bege dig till platsen och kolla upp. Du väljer själv hur engagerad du vill vara!

Fråga nr 1 sitter precis vid ingången till spåret vid parkeringen bakom Mörtsjöns förskola (se bilder), men det går bra att starta på vilken fråga som helst.

Svaren kan mailas in eller lämnas via ett onlineformulär – e-postadress samt QR-kod till formuläret finns på varje frågelapp.

I potten finns följande fina priser:

• 2 luncher hos Shubeli´S *sponsrat av Shubeli´S*
  • 250:- presentkort Umami Sushi
  • 250:- presentkort Signhildsro Lanthandel
  • Godispåsar

Frågorna sitter uppe t.o.m söndag kl 19.00.

Lycka till önskar vi i styrelsen!