Aktuellt

Vanligtvis är det full fart med att planera och förbereda för vårens kläd- och prylmarknad den här tiden, men i år ställs den in pga rådande omständigheter. Vi hoppas att den kan genomföras i höst – håll utkik här eller på vår Facebooksida för uppdateringar.

Efter många diskussioner inom styrelsen om cykelmiddagens vara eller icke vara pga av rådande situation har vi tyvärr tagit beslutet att ställa in årets cykelmiddag. Det känns enormt tråkigt men säkerheten och allas hälsa kommer först. Vår förhoppning är att förutsättningarna ser bättre ut nästa år och att vi kan bjuda in till nästa cykelmiddag redan till våren.

Om det är någon som sitter på en bra idé på aktivitet som Skarpängsföreningen kan vara med och anordna framöver på ett säkert sätt trots rådande situation får ni gärna höra av er på info@skarpangsforeningen.se.

Vi har tidigare informerat om att det i år tyvärr inte blir något valborgsfirande på Mörtsjötoppen. Vi sökte i början av året en samarbetspartner för att kunna genomföra detta uppskattade arrangemang men då intresset var obefintligt var vi tyvärr tvungna att ta beslutet att ställa in årets firande. Med tanke på rådande omständigheter vet vi ju nu att vi hade behövt ställa in oavsett eventuella samarbetspartners.

Vi hoppas att vi till nästa år har hittat ett engagerat gäng som vill hjälpa till så att traditionen kan återupptas☀️

Medlemsavgift
Medlemsavgiften förändras till 200 kr/hushåll i stället för 100 kr/person. Från och med nu ingår säsong 2020/2021 i betalningen. Klicka här för att se hur du gör, betala ditt medlemsskap och se våra medlemsrabatter.

Valborg
Som ni kanske sett har vi sökt en samarbetspartner för att kunna genomföra detta evenemang. Då intresset varit obefintligt måste vi tyvärr ställa in årets Valborgsfirande på Mörtsjötoppen men hoppas att vi till nästa år har hittat ett engagerat gäng som vill hjälpa till.

Vårens Kläd- och prylmarknad
P.g.a. rådande situation rörande coronavirus kommer ingen Kläd- och prylmarknad hållas i vår.

Gården
Blicka framåt och planera in en fest i höst med alla dina vänner.
– Fredag och lördag kväll: 3500-4000 kr
– Söndag: 1000 kr
– Barnkalas fredag och söndag: 600 kr
Klicka här för mer information.

Cykelmiddag
Boka gärna in årets cykelmiddag redan nu. Lördag 12 september är datumet som gäller. Inbjudan kommer under våren.

Var rädda om er!

För att möta ökade säkerhetskrav söker Skarpängsföreningen nu en samarbetspartner inför kommande Valborgsfiranden. Är ni en klubb eller förening finns det pengar att tjäna på fikaförsäljning, rishämtning mm. Hör av er på info@skarpangsforeningen.se så får ni mer information. Du som privatperson är givetvis också välkommen att höra av dig.

Om du som företag vill vara med och sponsra evenemanget tar vi tacksamt emot hjälp som kan motivera de eldsjälar som är villiga att ge av sin tid för att ge Skarpäng en trevlig kväll. Vi funderar även på att utöka evenemanget med nya aktiviteter, bland annat kommer biblioteket vara på plats och visa ungdomsböcker. Tidigare har vi haft kör, foodtruck, chokladhjul, godisförsäljning och fikaförsäljning mm. Har du någon idé som du vill visa upp, hör av dig du med.