Medlemsavgift
Medlemsavgiften förändras till 200 kr/hushåll i stället för 100 kr/person. Från och med nu ingår säsong 2020/2021 i betalningen. Klicka här för att se hur du gör, betala ditt medlemsskap och se våra medlemsrabatter.

Valborg
Som ni kanske sett har vi sökt en samarbetspartner för att kunna genomföra detta evenemang. Då intresset varit obefintligt måste vi tyvärr ställa in årets Valborgsfirande på Mörtsjötoppen men hoppas att vi till nästa år har hittat ett engagerat gäng som vill hjälpa till.

Vårens Kläd- och prylmarknad
P.g.a. rådande situation rörande coronavirus kommer ingen Kläd- och prylmarknad hållas i vår.

Gården
Blicka framåt och planera in en fest i höst med alla dina vänner.
– Fredag och lördag kväll: 3500-4000 kr
– Söndag: 1000 kr
– Barnkalas fredag och söndag: 600 kr
Klicka här för mer information.

Cykelmiddag
Boka gärna in årets cykelmiddag redan nu. Lördag 12 september är datumet som gäller. Inbjudan kommer under våren.

Var rädda om er!

För att möta ökade säkerhetskrav söker Skarpängsföreningen nu en samarbetspartner inför kommande Valborgsfiranden. Är ni en klubb eller förening finns det pengar att tjäna på fikaförsäljning, rishämtning mm. Hör av er på info@skarpangsforeningen.se så får ni mer information. Du som privatperson är givetvis också välkommen att höra av dig.

Om du som företag vill vara med och sponsra evenemanget tar vi tacksamt emot hjälp som kan motivera de eldsjälar som är villiga att ge av sin tid för att ge Skarpäng en trevlig kväll. Vi funderar även på att utöka evenemanget med nya aktiviteter, bland annat kommer biblioteket vara på plats och visa ungdomsböcker. Tidigare har vi haft kör, foodtruck, chokladhjul, godisförsäljning och fikaförsäljning mm. Har du någon idé som du vill visa upp, hör av dig du med.

Fr.o.m. nästa räkenskapsår (start 1 juli 2020) kommer modellen för medlemsavgifter att justeras. Beslut om den nya modellen togs på årsmötet i september 2019.

Medlemsavgiften i Skarpängsföreningen kommer hädanefter vara 200 SEK oavsett antal personer i hushållet. Vid ansökan om medlemskap/förnyelse av medlemskap kommer ett (1) medlemskort skickas ut. Önskas ytterligare ett kort (max 2 per hushåll) skickas detta på efterfrågan.

Välkommen på årsmöte söndag 29 september!

Motion från styrelsen: Styrelsen föreslår en justering av medlemsavgiften inför kommande verksamhetsår. Medlemsavgiften är för närvarande 100 kr per person och år, dock max 300 kr per familj. Förslaget är att införa en och samma avgift, 200 kr per hushåll och år, oberoende antal personer i hushållet.

Under de närmsta veckorna kommer vi gå runt i hela Skarpäng och dela ut information om medlemskap i föreningen. Nytt för i år är att det finns alternativa sätt att betala in medlemsavgiften!