Välkommen på årsmöte söndag 29 september!

Motion från styrelsen: Styrelsen föreslår en justering av medlemsavgiften inför kommande verksamhetsår. Medlemsavgiften är för närvarande 100 kr per person och år, dock max 300 kr per familj. Förslaget är att införa en och samma avgift, 200 kr per hushåll och år, oberoende antal personer i hushållet.

Under de närmsta veckorna kommer vi gå runt i hela Skarpäng och dela ut information om medlemskap i föreningen. Nytt för i år är att det finns alternativa sätt att betala in medlemsavgiften!

Stort tack till alla som kom och firade in våren med oss på Mörtsjötoppen!

Vilken härlig kväll det blev! Vi uppskattar att det var runt 250 personer på plats som njöt av den fina körsången som Joyvoice Täby Danderyd stod för , åt fish & chips hos Milners food truck, köpte gott hembakat fika och snacks av Täby FK F07 och spelade på chokladhjulet tills alla vinster tog slut. Det känns fantastiskt att veta att det går att få till ett fint arrangemang med nöjda besökare även utan brasa och fackeltåg, skulle denna situation uppstå ett annat år.

Vi vill passa på att be om ursäkt till er som missade körsången pga av att vi missat att uppdatera tiden på vår hemsida. Vi hoppas att ni fick en trevlig kväll trots detta.

Vi ses på Mörtsjötoppen nästa år!

Psst, scrolla ner för en fin video på Joyvoice Täby Danderyds körsång!

Vacker körsång fångad av Mikael Öhrn:

Varmt välkomna till 2019 års valborgsfirande!

Kom till Mörtsjötoppen och umgås med familj, vänner och grannar.

Fira in våren på Mörtsjötoppen utan brasa! ☀️

Vi har tagit beslutet att inte ha någon brasa (inte heller fackeltåg) på Mörtsjötoppens valborgsfirande i år. Grunden till det är den starka avrådan till eldning som Länsstyrelsen har gått ut med pga torkan. Även räddningstjänsten vädjar om att ställa in valborgsbrasor i år.

TIDER
19.30 Välkomna till Mörtsjötoppen
20.30 Joyvoice Täby Danderyd sjunger in våren

På plats från 19.30 finns:
– Täby FK F07 som säljer läsk, chips, kaffe och hembakat fika
– Solberga Konfektyr som säljer godis
– Milner’s food truck som säljer Fish & Chips
(se meny nedan)
– Chokladhjul

Betala med swish eller kontanter.

Meny Milner’s Fish & Chips

Fish & chips with Tartare sauce 115:-

Battered halloumi with chipotle aioli 115:-

Crispy Chicken with bourbon bbq sauce 120:-

Battered sausage and chips 105:-

Vegan battered sausage with pineapple-jalapeno dip 115:-

Spicy fish burger 105:-/135:- (with chips)

Kids portions 85:-

Vi måste tyvärr meddela att Skarpängsgården kommer renoveras under en längre tid framöver (under våren/försommaren) pga en vattenläcka och det kommer inte gå att hyra lokalen för fest och andra evenemang under den tiden. Hur lång den tiden blir beror på hur fort det torkar.

Detta innebär tyvärr också att det inte blir någon kläd- och prylmarknad i vår.

Vill du boka lokalen till i höst kan du fortfarande göra det här

Observera att om du deltar i en aktivitet på Skarpängsgården (bridge, yoga eller seniorgympa) kommer den att vara inställd v.12. Förhoppningsvis kan vi sedan öppna övervåningen för alla aktiviteter men det återstår att se. Vi uppdaterar med information när vi vet mer.

Uppdatering augusti/september

Vi kan med glädje nu informera om att gården är återställd och kan användas som tidigare. Välkommen att boka gården här!

Uppdatering 18 juni

Uppbyggnaden av gården har äntligen påbörjats!

Uppdatering 4 juni

Senaste fuktmätningen visade att det nu är torrt på gården igen och återuppbyggnaden kommer snart att påbörjas. Bridge och yoga har fortsatt som vanligt under våren på övervåningen och kläd- och prylmarknaden kunde genomföras i Rösjöskolans gymnastiksal.

Uppdatering 1 april

Torkning har pågått under en vecka och vi vet ännu inte hur länge till den behöver pågå. Mätningar kommer ske varannan vecka till dess att det är helt torrt. Därefter ska lokalen återställas.