Meny Milner’s Fish & Chips

• Crispy Chicken with bourbon bbq sauce 120:-
  • Battered sausage and chips 105:-
  • Vegan battered sausage with pineapple-jalapeno dip 115:-
  • Spicy fish burger 105:-/135:- (with chips)
  • Kids portions 85:-

Vi måste tyvärr meddela att Skarpängsgården kommer renoveras under en längre tid framöver (under våren/försommaren) pga en vattenläcka och det kommer inte gå att hyra lokalen för fest och andra evenemang under den tiden. Hur lång den tiden blir beror på hur fort det torkar.

Detta innebär tyvärr också att det inte blir någon kläd- och prylmarknad i vår.

Vill du boka lokalen till i höst kan du fortfarande göra det här

Observera att om du deltar i en aktivitet på Skarpängsgården (bridge, yoga eller seniorgympa) kommer den att vara inställd v.12. Förhoppningsvis kan vi sedan öppna övervåningen för alla aktiviteter men det återstår att se. Vi uppdaterar med information när vi vet mer.

Uppdatering 1 april

Torkning har pågått under en vecka och vi vet ännu inte hur länge till den behöver pågå. Mätningar kommer ske varannan vecka till dess att det är helt torrt. Därefter ska lokalen återställas.

Vi är tacksamma för att just du vill hjälpa till på Valborgsmässoafton. Meddela oss på info@skarpangsforeningen.se så ser vi till att med gemensamma krafter ordna ännu ett fint valborgsfirande för alla Skarpängsbor med vänner!

Vi i styrelsen har nu börjat planera och förbereda oss för årets valborgsfirande på Mörtsjötoppen. Som vanligt ser vi fram emot kvällen och vill att den ska blir en fin upplevelse för alla som kommer för att fira in våren med oss.

I år har vi två punkter som vi behöver er hjälp med.

1.) Risinlämning

Som många av er kommer ihåg hände det som inte fick hända förra året. Någon eller några tände eld på rishögen natten innan valborg och den brann utan vår vetskap ner till grunden, vilket hade kunnat orsaka stor skada. Rishögen hade Skarpängsborna samlat ihop till under två helger och den var rejält stor. Det är vårt ansvar att nu göra allt vi kan för att detta ine ska inträffa igen och det enda alternativet si ser som möligt är att begränsa rislämningen till endast valborgsmässoafton – då kan vi se till att ha folk på plats som kontrollerar att inget händer till brasan tänds som planerat under valborgsmässoafton. Får vi med er Skarpängsbor på detta? Kan vi gå ihop och samla till en fin rishög under en och samma dag precis som vi gjorde förra året? Det kommer bli en större utmaning i år i och med att valborgsmässoafton är på en tisdag och många jobbar. Vår förhoppning är att många kan förbereda hemma under helgen och förhoppningsvis finns det ett gäng eldsjälar som har möjlighet att åka runt och plocka upp under tisdagen?

2.) Eld- och fackelvakter

Det är ett stort antal människor som kommer till Mörtsjötoppen för att fira och vi i styrelsen har svårt att vara överallt och se till att allt går säkert till. Vi behöver er hjälp! Finns det några personer som kan ställa upp som eld- och fackelvakter? Detta innebär dels att röra sig kring elden kontinuerligt och se till att ingen går för nära eller slänger in brandfarliga saker i brasan och även att hjälpa oss säkra att facklor slängs in i elden på ett säkert och kontrollerat sätt.

Vi tackar alla som lämnade in prylar och handlade på höstens kläd- och prylmarknad för ett par helger sedan. Tack vare er har 2275:- skänkts till Barncancerfonden, se sammanställning nedan. Dessutom har era skänkta prylar och kläder lämnats till välgörenhet, bl.a. till Lwala barnhem i Kenya.

Ett stort tack till Ica Rösjöhallen för sponsring av fika till personalen samt påsar samt till Täbys innebandytjejer -07 som sålde fika båda dagarna.

Ett varmt tack till Maritha och Roland Lindholm för deras engagemang och tiden de lägger ner för att planera och hålla i arrangemanget, samt till alla andra stjärnor som jobbade under helgen:

Britt-Marie Johannesen

Annette Engström