Välkommen till Skarpängs Kläd & Prylmarknad för barn och ungdom!

Lördag 11 okt kl. 11.00-15.00 – Inlämning

Söndag 12 okt kl. 09.00-13.00 – Försäljning

Söndag 12 oktober kl. 15.00 -15.30 – Upphämtning av ersättning och osålda varor

Denna gång med tema höst och vinter:

• Regnkläder
  • Stövlar
  • Skridskor
  • Skidor
  • Pulkor
  • Vinterkläder

Dessutom går det som vanligt bra att lämna in böcker, leksaker pussel, spel, filmer, barntidningar, skor och kläder.

Endast hela och rena kläder och prylar tas emot.

Lämna in saker för märkning och prissättning lördag 11 oktober kl. 11.00-15.00. Förbered gärna genom att exempelvis bunta ihop böcker med liknande tema i buntar om ca 2-5 st. Även kläder, förslagsvis t-shirts och babykläder (ex bodies) kan med fördel säljas ihop. Fundera gärna innan över priset på varan, men personal på plats kan givetvis hjälpa till med det om så behövs.

Försäljningen sker på söndag 12 oktober kl. 09.00-13.00 av personal på plats. OBS! Endast kontant betalning. Medtag gärna egna påsar när du handlar.

Samma eftermiddag, mellan kl. 15.00 -15.30 sker utlämning av pengar från försäljningen, samt eventuellt osålda varor.

20 % av priset går till Skarpängsföreningen som skänker pengarna till Barncancerfonden. Dessa 20 % är redan avräknade när utlämningen av pengarna sker.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.