UPPDATERING

Vi har fått veta att det fanns en naturlig och oskyldig förklaring till den här händelsen. Mannen som sågs var en släkting till en nyinflyttad familj i området och han var endast ute och fotade omgivningarna. Detta har bekräftats av alla inblandade och vi har fått information från samfällighetsföreningen.

Vi vill dela information som har gått ut via Myrlejonets samfällighetsförening idag:

Söndag den 14 februari sågs en man i mörkblå jacka gömma sig i skogsdungen bakom Björnkärrsvägen/Jaktvägen. Mannen observerades titta på barnen i skogsdungen och sågs även ta kort på dem med sin mobilkamera. Han försvann bortåt mot stora lekplatsen vid Myrlejonets förskola. Det är inte klart om han konfronterades samt om händelsen är polisanmäld.

Alla uppmanas att hålla lite extra koll på vad som händer i området. Tänk på att prata med barnen om att inte följa med eller prata med okända personer i/runt området oavsett vad de erbjuder. Förklara även att det är väldigt viktigt att de berättar för sina föräldrar om det är någon främmande person är där och fotar dom utan att säga eller göra något mer.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.