Vi är tacksamma för att just du vill hjälpa till på Valborgsmässoafton. Meddela oss på info@skarpangsforeningen.se så ser vi till att med gemensamma krafter ordna ännu ett fint valborgsfirande för alla Skarpängsbor med vänner!

Vi i styrelsen har nu börjat planera och förbereda oss för årets valborgsfirande på Mörtsjötoppen. Som vanligt ser vi fram emot kvällen och vill att den ska blir en fin upplevelse för alla som kommer för att fira in våren med oss.

I år har vi två punkter som vi behöver er hjälp med.

1.) Risinlämning

Som många av er kommer ihåg hände det som inte fick hända förra året. Någon eller några tände eld på rishögen natten innan valborg och den brann utan vår vetskap ner till grunden, vilket hade kunnat orsaka stor skada. Rishögen hade Skarpängsborna samlat ihop till under två helger och den var rejält stor. Det är vårt ansvar att nu göra allt vi kan för att detta ine ska inträffa igen och det enda alternativet si ser som möligt är att begränsa rislämningen till endast valborgsmässoafton – då kan vi se till att ha folk på plats som kontrollerar att inget händer till brasan tänds som planerat under valborgsmässoafton. Får vi med er Skarpängsbor på detta? Kan vi gå ihop och samla till en fin rishög under en och samma dag precis som vi gjorde förra året? Det kommer bli en större utmaning i år i och med att valborgsmässoafton är på en tisdag och många jobbar. Vår förhoppning är att många kan förbereda hemma under helgen och förhoppningsvis finns det ett gäng eldsjälar som har möjlighet att åka runt och plocka upp under tisdagen?

2.) Eld- och fackelvakter

Det är ett stort antal människor som kommer till Mörtsjötoppen för att fira och vi i styrelsen har svårt att vara överallt och se till att allt går säkert till. Vi behöver er hjälp! Finns det några personer som kan ställa upp som eld- och fackelvakter? Detta innebär dels att röra sig kring elden kontinuerligt och se till att ingen går för nära eller slänger in brandfarliga saker i brasan och även att hjälpa oss säkra att facklor slängs in i elden på ett säkert och kontrollerat sätt.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.