SeniorNet är en ideologisk och partipolitiskt obunden förening och vänder sig i första hand till seniorer 55+. Vårt mål är att främja seniorers användning av digital informationsteknik för delaktighet i dagens samhälle. Verksamheten drivs i över 50 lokalklubbar runt om i Sverige. Sedan 2010 finns SeniorNet även i Täby. Att vara med i SeniorNet Täby kostar 250 kr per 12 månader. Det kostar dessutom 20 kr varje gång man deltar. Då får deltagarna även kaffe/te med tillbehör.

Fr o m tisdagen den 22 september kommer SeniorNet Täby att ha verksamhet även i Skarpängsgården, Forsvägen 3. Vi kommer att ha öppet tisdagar mellan kl 13.00 och 15.00. Då kan du få allmän hjälp med din Windowsdator, smarttelefon eller surfplatta. Vi kommer även att ha minikurser i släktforskning och bildanvändning.
Som medlem får du även delta i vår verksamhet i Täby Seniorcenter, Biblioteksgången 10, Täby Centrum. Där har vi mellan kl 10.00 och 12.00 datorträning på måndagar, onsdagar och torsdagar samt iPadutbildning på fredagar. En gång i månaden har vi dessutom föredrag i något allmänt ämne.

Kom gärna och prova på en gång för att konstatera om SeniorNet Täby är något för dig. Därefter kan du bestämma dig om du vill anmäla dig som medlem.
Mer information finner du på vår hemsida www.sntaby.se, via e-post sntaby@gmail.com eller genom att ringa Gunilla Kinnman på 070-444 67 40 eller Lars Lindstammer på
070-764 01 27.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.