Växtbaserad mat till 100%– vi tipsar om en ny veganblogg

Skarpängsföreningen har efterfrågat en vegansk blogg och nu har Cecilia Gustavsson från Skarpäng skapat en! Kolla in Växtbaserat på www.gurglesnugglers.se för härlig inspiration och information.

Att vara vegan innebär att man äter växtbaserad men inte djurbaserad mat. Dvs. man äter t.ex. inte kött-, fisk-, ägg- och mjölkbaserade produkter. Att vara vegetarian innebär att man äter växtbaserad mat men också ägg- och mjölkbaserade produkter.

Utvecklingen av veganism var tidigare kanske främst associerat till omtanke till djur, sedan till miljöproblem, sedan till hälsoproblem och nu idag kanske till matkostnader. Dvs. man kan vara vegan av många olika anledningar.

Bloggen är under utveckling så mycket återstår men den är redan nu användbar. Skicka gärna kommentarer och förbättringsförslag till cg@gurglesnugglers.se. Och vill ni ha lite mer fakta så rekommenderas https://nutritionfacts.org.

Kolla in Växtbaserat på www.gurglesnugglers.se
för härlig inspiration och information.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.