Onsdagen den 11 juni kommer en valdebatt att hållas på Täby Park Hotell. Debattkvällen startar kl 19.00 och Täbyföreningen bjuder på kaffe en halvtimme innan. Debatten kommer genomföras i tre steg;

– Först ett välkomnande och presentation av de politiker som deltar.
Därefter inleder Erik Lindblom (Viggbyholm Norra) med att gå igenom de två
teman som ska avhandlas. Det är dels vad som är viktigt för Täbyborna under den
kommande mandatperioden. Dels hur partierna menar att invånarna ska bli
delaktiga i de stora beslut som ska tas.

– Efter detta får politikerna komma till tals. De har i förväg fått ett underlag med Eriks introduktion och får nu förklara vad deras partier står för. Kvällens moderator är Curt Lindenbaum som med stöd från Anders Jagraeus kommer med stickfrågor och kan begära preciseringar. (Det var dessa herrar som framgångsrikt höll i Täbyföreningens debatt om Galoppfältet för två år sedan).

– Debattens tredje steg är frågor och synpunkter från auditoriet. Helst
ska även dessa inlägg ”från golvet” ha anknytning till kvällens två teman.
Mötet avslutas senast 21.30.

Initiativet till denna debatt har tagits av Täby Villaägareförening och Plangruppen har varit med i förberedelserna. Blir det en bra debatt och om mötet blir välbesökt kan det få stor betydelse för framtiden. Om debatt i den här formen fungerar så kan vi återkomma på liknande sätt under mandatperioden med information och diskussion om vad som sker i vår kommun. Det kan bidra till att fler engagerar sig och får en möjlighet att säga sin mening om Täbys pågående omvandling.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.